پایگاه اطلاع رسانی آیت الله محمد محمدی قائینی

پایگاهی برای معرفی آثار، اندیشه ها و برنامه های استاد محمد محمدی قائینی «دام ظله»

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله محمد محمدی قائینی

پایگاهی برای معرفی آثار، اندیشه ها و برنامه های استاد محمد محمدی قائینی «دام ظله»

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله محمد محمدی قائینی

استاد محمد محمدی قائینی در محضر اساتیدی چون حضرات آیات عظام گلپایگانی، مرعشی نجفی، میرزا هاشم آملی، بهجت، تبریزی، وحید خراسانی و فاضل لنکرانی در فقه و اصول بهره برد. همچنین معقول را از محضر اساتید معظم حسن زاده آملی، جوادی آملی و انصاری شیرازی فرا گرفت.
او هم اکنون سال ها است به تدریس خارج فقه و اصول و نیز تدریس اسفار و تفسیر اشتغال دارد.

بایگانی

حفظ انقلاب اسلامی، رسالت طلاب و حوزه ها

چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴ ب.ظ

استاد محمد محمدی قایینی استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) بیان داشت: در زمان زندگی امام یازدهم خطر منقطع شدن نسل امامت و ولایت بزرگ ترین دغدغه شیعیان بود.

وی تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) در مرحله نخست با تعاملی حکیمانه با ماموران و جاسوسان حکومتی در کنار حفظ جان خود، وظیفه امامت و ولایت را به بهترین شکل در آن خفقان زمان به مرحله عمل می رساند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ضرورت تبیین جایگاه حضرت ولی عصر(عج) و مساله غیبت ایشان در بین مسلمانان اظهار داشت: یکی مشکلات امام حسن عسکری(ع) تبیین جایگاه امام زمان(عج) و مساله غیبت ایشان بود.

وی در ادامه افزود: چه بسا زمان امام حسن عسکری(ع) از زمان حسین(ع) و واقعه کربلا سخت تر باشد، ایشان هم رسالت امامت شیعیان را عهده دار بود و همچنین باید راه شیعیان را بعد از شهادت خود برای مردم نمایان می کرد.

 محمدی قایینی با اشاره به وظایف طلاب و روحانیان خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام برای تخریب عقاید مسلمانان فعالیت های فراوانی انجام می دهند، ثابت قدم ماندن متدینان یکی از مهم ترین وظایت روحانیت در جامعه امروزی است.

وی در ادامه افزود: طلاب و روحانیان زمانی می توانند در راه اسلام ناب محمدی فعالیت اثر گذار داشته باشند که عالم به زمان بوده و دغدغه مند در راه تبلیغ دین الهی فعالیت کنند.

استاد حوزه علمیه همدان مطرح کرد: انقلاب اسلامی با هزینه سنگینی به دست آمده و مردم ایران اسلامی برای به ثمر نشستن درخت انقلاب خون دل ها خورده اند، به همین سبب ما نسبت انقلاب و اسلام مسؤولیت سنگینی بر عهده داریم تا این که انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی خودش حضرت ولی عصر(عج) تحویل دهیم.

وی در ادامه افزود: با ریا و شعار کار پیش نمی رود باید با اخلاص کار کنیم و پیرو ولایت فقیه باشیم، حفظ دین الهی و پاسداری از انقلاب اسلامی وظیفه طلاب علوم دینی به شمار می رود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: کار عراق و سوریه تمام نشده، توطئه های دیگری در راه است، مسلمانان باید برای از بین بردن استکبار جهانی قیام کنند، وضعیت امروز یمن قابل قبول نیست، فرمان روایی زمین باید به دست اسلام و مسلمین برسد.

وی در پایان گفت: ما نباید منظر این باشیم که امام زمات(عج) بیاید و کار را درست کند، با دعا و ذکر کار را به جایی نمی رسد، برای تشکیل حکومت جهانی اسلامی، فاطمیون ها و حیدریون ها لازم است

۹۸/۰۳/۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
امین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی